Monday, December 10, 2018

Selamat Ulang Tahun EJ

Agak2 ada lagi ke skill aku menuyusun kata mmg dah lama gila xmenyusun kata bait demi bait dari hati ke hati...hari ni tiba2 rasa nak scroll gambarw yang ada dari phone...baru kusedari beranjaknya usia semakin kurang jemari rancak menekan papan kekunci...gambar pon semakin kurang ..smua hanya gambar gambar lama...setiap kali mata terpanah pada keindahan aku lebih asyik memandang dengan lensa mata daripada diganti dengan lensa kamera....kepuasan yang tiada timbang tara kerna waktu yang ada semakin berkurang dari setiapnsaat yang aku punya...

Weekend lepas menghabiskan masa dengan ej disebabkan 6 dec adalah ulang tahun kelahirannya..puji dan syukur dipanjatkan untuk setiap hela nafas yang berbaki sejak lahir hingga hari ini...belajar menghargai

Wednesday, October 17, 2018

BERBUAH RENDANG

Senang je tuhan nak suruh aku balik jumpa mak bapak aku...

Dia buat dokong berbuah...mak bapak aku teruja nak bg tau anak2 tanaman mereka berbuah lebat...mereka call aku...dari corong suara aku dengar keterujaan suara mereka..hati tu terdetik andai ini terakhir kali aku dgr suara mereka...maka tanpa berlengah terus beli tiket yg sebelumnya aku rasakan agak mahal...

Sunday, September 23, 2018

Belahan Jiwa

Sering aku khabarkan kepada dunia tanpa segan atau setaranya mereka tak pernah sempurna dimata siapa yang memandangnya

Mereka juga tak pernah sempurna dipandangan zahir mata tapi batin ku tak pernah memilih utk digantikan dengan yang lainnya..

Cukup apa adanya...yang dengan mereka aku bahagia walau kadang ada dukanya kerana kita manusia tak pernah sempurna

Selama diberikan pinjaman masa utk bersama mereka selama itu akan terus berada dalam dakapan cinta ..akan kurangkul erat dalam setiap hela nafas sehingga terhenti denyut nadi...

Sampai disini 💘

Monday, August 27, 2018

Idup Adha 1439h

Kekasih hati pengarang jantung datang beraya kat KL...

Lepas semayang raya, makan apa ada atas meja, xtvt seterusnya ke kota raya seperti biasa..

Arisha Iman turns 17

Wednesday, July 25, 2018

Meraba dalam nyata

Kenapa manusia mudah menghukum
Kenapa manusia mudah mengkafirkan
Kenapa manusia mudah menerakakan
Kenapa manusia sering berbalah dengan perbezaan
Kenapa manusia tidak cuba mencari walau sedikit persamaan utk mengelak perbalahan
Kenapa manusia gemar menafsir luaran yg jelas kelihatan
Kenapa manusia tidak cuba menafsir disebalik yg tak terlihat dimata zahir
Kenapa manusia semakin hilang kasih
Kenapa manusia lebih suka mencari yang jauh sedang yang dekat sentiasa dekat
Kenapa manusia masih mencari yg sempurna walhal yg ada sudah terlalu sempurna
Kenapa manusia kurang menghargai anugerah yang diberi dan terus mencari dan mencari tak ketemui
Kenapa manusia hanya gemar mencari kesalahan
Hakikatnya manusia tidak pernah memahami apa yg nafsu ingini hanyut dalam ilusi
Hakikatnya manusia semakin jauh dari apa yg dicari
Hakikatnya manusia tidak pernah mengenali diri sendiri