Sunday, June 18, 2017

16 June 2017

Seperti biasa ulang tahun ku tak mengharapkan apa apa di penghujung usia...apa pun merasa gembira dengan ucapan di laman sesawang dari kawan rakan taulan yg mengenali diri ini mahupun hanya berada di alam mayas semata...dalam ramai2 yg tak berapa ramai ucapan yg aku terima ada satu susuk yg sering berikan aku ucapan saban tahun buat kan aku merasa hiba..dia mantan lecturer ku puluhan tahun sebelumnya ...aku merasakan cinta dan kasih sayang dari dia...semoga doanya tuhan kabulkan buat diriku yang hina dina..semoga dikembalikan segala kebaikan buat dirinya dan keluarganya


Ada lagi kisah yang lebih luar biasa buat sambutan hari lahirku dari manusia2 yang aku cinta, yang tak pernah jemu utk membahagiakan di hari kelahiranku saban tahun..yang sudah bertahun juga aku tak mampu membalas setiap kebaikan dan perhatian mereka ... sungguh aku sering kecundang dalam membalas kebaikan manusia...hanya doa agar tuhan berikan kasih sayang nya buat kalian di atas setiap zarah kebaikan yang kalian lakukan..


Masa dan tenaga kalian semoga hanya Allah menjadi saksi atas setiap satunya setiap rasa cinta dan kasih sayang yang kalian curahkan..


Tiada terima kasih yang mampu aku ungkapkan...tiada rasa cinta yang setanding untuk aku khabarkan...betapa aku bersyukur tuhan datangkan pinjaman insan2 seperti kalian..dalam kejahatan yang sering aku lakukan masih dihadirkan mereka untuk terus menebarkan kasih sayang...


Sungguh...Kalian adalah inspirasi buat ku dalam aku mengahrungi hidup ini 😘😘




Sunday, May 28, 2017

Iftar Pertama 1438h

Keluarga kecil kami di kota

Tak kaya tak berada tapi smoga sentiasa ada dalam tiada

Hari pertama je biasanya lauk dari hujung meja ke hujung sana lepas ni satu lauk duduk je la bucu meja

Selamat berpuasa dah smoga di berikan lagi usia sehingga hari raya

Sayang semuanya karna Allah itu maha menyintai hamba

Sampai jumpa 😍



Saturday, May 27, 2017

Menyambut Ramadhan 1438H

Dinner with Zulfakarians vs Malekians
Love em much
2 family pun mcm dah tak berapa nak cukup frame...
Salam Ramadhan buat semua muslimin dan muslimat


Wednesday, May 24, 2017

RAUB 2.0.1.7





Aku dan apa apa sahaja sumber air ..bertakung dan mengalir

Hampir dibatalkan percutian kali ini...ciwan sepertinya harus menghadiri seminar...

Aku dah apply cuti n dah approve pon...so aku cuba jugak cari jalan utk aku pergi...zaman zaman skrg ni nak himpun beramai tak mudah mcm zaman bujang...so berdua bertiga pon boleh lah...

Bismillah

Pagi Jumaat aku meneruskan perjalanan ke Raub..yes alone..berseorang...tiada berteman..ada pembaharuan.  penuaan...of cos parents aku tak tahu

Tiba di Raub jam 145ptg...Kak fizah guide ke rumah dia kemudian perjalanan kami ke Ulu Dong bermula

Sampai je Chalet takde orang walau seorang...dalam kepala dah macam macam...percaturannya Chop akan kemari pada keesokan harinya...terkebil kami menunggu owner tiba yg akhirnya kunjung tiba..

Aliran sungai berada betul betul belakang bilik kami...nyaman tak dapat dan di ceritakan..bukak je sliding door nampak aliran air sungai...syorga dunia yg dinantikan sekian lama lebih lagi bersama sahabat tercinta...

Chop pun tak sabar nak datang jugak hari Jumaat tu...dapat tgk foto pertama sungai belakang bilik mmg takde sapa sanggup lengahkan
 

Petang Jumaat tu aku dengan kak fizah p gedebush dulu seround dalam sungai...nikmat dia tak payah nak cerita..sejuk gila..hilang segala pancaroba dunia yesss walau seketika...bila dapat panggilan dari ciwan dia dah dekat nak sampai kami pun bersiap la nak g amik dia kat simpang luar sana sambil2 cari dinner...nak mudahkan pergerakan kereta ciwan letak rumah kakak kak fizah so kami ke Pulau Chekas satu kereta...dari simpang ulu dong ia mengambil masa kurang lebih 15minit kot nak sampai sana...suasana kampong dia mmg lawa gilaaa..nyamaan tak usah nak kata...

Pagi keesokannya di sediakan bas utk bawa pusing kampong...rare kan.....bas nak gerak kul 9am of coz kami lepas subuh p mandi sungai dulu sejuk beku tu...kul 645am dah gedebush dalam sungai...mak aiii...nikmattt hoiiiii....

Lepas balik dari pusing kampung dengan bas niatmya ciwan nak bawak p frezers Hill tp nasib tak menyebelahi kami...naik separuh jalan ada pokok tubang menghalang jalan...so kami pun berpatah balik semula...tak de rezeki nak buat mcm mana...

Otw balik ke chalet singgah dulu beli nasi ayam special Raub....Sebelum balik chalet kami bercadang nak bersiar tgk rumah Mona Fendi ...sekali tak jumpa tapaknya sbb kak fizah salah bagi direksi...hampehhh...sampai chalet kul 2pm mcm tu bush terbongkang tdo ..bercuti katanya..makan tdo mandi je la jawabnya....bangun kul 4 ptg makan nasi ayam then lepas asar bersiap turun mandi sungai lagiii...kali ni cari port yg lebih tinggi skit..masyaAllah makin sejuk air...oh yeah tua tua ni waktu berendam kami semakin terhad...45min-1 jam je...


 

Malamnya keluar cari satay...aku rasa nak makan satay..pusing2 jumpa satu kedai satay..sekali ada plak roti canai...apa lagi bedal la roti telur n satay malam tu...balik terbongkang kekenyangan...

Pagi ahad mmg kau dah sakit badan so tak larat nak terjun sungai dah...kami pun checkout awal skit..ptt kul 12 tp by 10 kami dah chekout...cari makan sebelum bertolak balik ke KL...

HEAVEN

Terima kasih buat ciwan & kak fizah di atas segala layanan mesra sepanjang berada disana...iAllah ada usia dan masa akan diulang kembali utk bersama...



Keluhan Murahan

Jangan mengeluh dengan barangan yg sudah kau beli

Jangan mengeluh dengan makanan yg terhidang yg tidak menurut seleramu

Jangan mengeluh dgn dugaan yg datang

Berkeluhkesahlah dengan ketidakmampuanmu menafsir rezeki tuhan dek kejahilan 

Sahabat...ingatkan aku saat aku berkeluh kesah dengan kehidupan 

Ajarkan aku saat aku dibelenggu kejahilan

Jangan tinggalkan aku dengan kesesatan dan kebodohan

Jangan mengeluh dengan keluhan murahan buat kau lupa kewujudan Tuhan



Monday, May 8, 2017

Get Well Soon Opa

Saya hanya nak dia yang jemput dari epot..tak biasa org lain jemput sepanjang kehidupan..ni kali kedua anak anak pulang kampong bukan dia yg jemput...tak seronok rasanya...rasanya janggal...ya akan tiba suatu masa yg benar benar janggal dalam kehidupan ini..tak siapa boleh larimmtak siapa boleh melewatkan walau sesaat cuma...saat dimana terputusnya segala kelazatan dunia...

Opa cedera kat kaki...electric chainsaw membelah kaki beliau...ada sendi yg patah kat lutut...6 jahitan di kaki...

Ya sudah ketentuan..dlm kehidupan kau harus hadapai apa jua kebarangkalian...tapi ingat ...yang kau ada adalah Tuhan...cari dia sebelum ko cari manusia..

Diseru dengan Ya Fattah segala yg payah menjadi mudah..jalan yg sempit terbentang gah...nikmat tuhan yang maha pemurah...tinggal kau minta dan berserah