Tuesday, May 22, 2018

My name is Muhammad

I love you all

Berbuka with sisthurrr...

Lauk pauk kebanyakan opa kirim dari kanpong ..ayah aku suruh mak aku masak untuk dititipkan buat anak anak di kota...tak pernah tidak...pastianda saja titipannya...last week mumsky balik kanpong so ni la kiriman buat kami yg belum balik lagi...

InsyaAllah next week aku & ej plak balik kampong

kami usahakan setiap weekend akan ada anak2 yg balik berbuka dengan parents di kanpong...so bulan ramadhan ni waktu yg dinantikan oleh mereka pastilah hujung minggu..

selama disempatkan utk berbakti dalam masa yang berbaki

mungkin dia mungkin kita pergi dulu tiada siapa tahu

Love no war 💓🙏

Ramadhan Day 6

Menu bucu biasa seperti tahun tahun sebelumnya...kenyang sama je dengan sepinggan nasi lauk keliling meja...weekend je masa berbuka bersama keluarga...masa tu ada la kepelbagaian lauk


Popiah 

Ayam Blackpepper

Terung goreng kicap

Wednesday, May 16, 2018

GE14 2018

Pertama kali aku benar2 lakukan sesuatu demi negara...aku mahu melihat yang lebih haq berkuasa...permulaannya seperti tak berapa boleh nak balik sbb tiket mahal...terima kasih buat AA yg ber peluang kedua so dpt la aku balik jumpa ibu bapa itu adalah tujuan asalnya..sambil2 ada keinginin merubah negara dengan sekecil usaha


Macam biasa setibanya di kampung dijemput oleh ibu bapa tercinta...yg senantiasa ada...mak aku dah siap2 beli sarapan pagi utk makan kat kebun mereka..hobi baru bercucuk tanam mengahbiskan masa bersisa


amik lesen dulu baru bleh bawak

Sunday, March 25, 2018

Late Lunch with NYAWA

Yang sentiasa ada menghidupkan jiwa

Tak pernah semporna tapi ada saat suka dan duka

Tak pernah menyakiti walau tak selalu menyenangkan hati

Tak pernah sepi saat keberadaan disisi

Tawa yang sentiasa ada walau dalam hiba

Mereka segalanya selama aku celik mahupun buta suka atau hiba

Sayang selamanya selama nadi berdenyut

Semoga tak hilang dalam kelam

seperti kebanyakan yang sudah tenggelam dalam terang





Tuesday, February 27, 2018

Gantung

bukan susu cap gantung

bukan pula ke tali gantung

berharap

dulu aku banyak bukan banyak tp hampir seluruh denyut nadi aku bergantung dgn manusia...sahabat handai dan keluarga

tak sekejap la lama gila nasib tak gila

tiba lah hari kejadian yg merubah segala
yg bercahaya menjadi gelap gulita
harapan tinggal harapan cuma
saat aku tutup segala pintu yang membawa aku kesana
kemana?
kedalam jiwa dan kepercayaan sesama manusia
hilang dalam kegelapan yang aku reka di jiwa
maha suci engkau wahai sang pencipta

tak kenal derita saat kau tak dtgkan bahagia
tak kenal sakit saat kau tak datangkan sihat
tak kenal penipuan saat kau tak datangkan kebenaran
tak kenal yang palsu saat kau tak datangkan yg asli
tak kenal maka tak cinta
semakin kenal semakin hilang pengharapan dijiwa
engkau zat yang memegang setiap jiwa
yang satu selamanya
tak bersatu tak terpisah jua
terima kasih untuk perkenalan sementara
sebelum dijemput utk pertemuan seterusnya

satu bukan dua
selamanya kau ada
tidur dan jaga
gelap dan cahaya
ada sebelum ada
ada yang mustahil tiada

Lima tujuh tiga bersama selamanya 💓