Monday, February 11, 2019

Bukit Keluang - Pulau Rhu

Citenya pagi ni opa ajak g cari nasi dagang kat kuala besot...pergi2 kedai yg dituju tutup...so memutor la area situ jumpa satu kedai sedap jugak nasi dagang dia...lepas dah kenyang makan opa tanya nak g bukit keluang tak bergambar tepi pantai so kami ok kan aje

Sampai bukit keluang ramai plak gang2 hiking baru turun so ej kata nak hiking...opa pon setuju....letak oma tempat yg selesa kami naik la separuh je pon dgn pakaian tak sesuai nak naik bukit..oma mcm biasa terlebih cakna siap beli 2 botol 100+ takot anak dia dehydrated...masalahnya separuh jalan je naiknya ..bila kami turun tanya oma mana opa (anak tak lehbhilang bapak)...oma kata tepi pantai..kami pun bergegas tepi pantai nampak opa tgh borak dgn sorang mamat ni..rupanya dia sedang jual pakej ke pulau rhu...so disini la bermula perjalanan kami tanpa di rancang ke pukau rhu 

Opa : awak nak g pulau  rhu dalam 15min sampai la ..bergambar pastu balik la..laut tenang ni
Kami : krik2 memikirkan pakaian tak sesuai tp dalan hati ini peluuang...bukan senang opa nak bagi ke pulau  so kami setuju..


Opa pon hatar kami ke persisiran utk naik boat dan dia bawak kasut kami ke kereta...ye pa dengan kasut nak naik boat camno..jalan la ketik2 atas pasir panas ke boat.. 


 


 
 
Hurmm sementara masih ada bapak yang penyayang...digantikan dengan suami yg penyayang...dua dua adalah pinjaman yang akan di ambil bila2 masa


30minit total perjalanan kami sehingga balik semula ke darat 3 kali opa call ..dah tu ko rasa mcm mana aku nak ke perhentian 3hari 2 malam 藍藍

saja nak bg tau pic lawa ni smua aku amik guna howei aku....nak harapkan ip ej cap ayam pic ;p

CNY 2019

CNY tahun ni kami tak keluar negara...ada dalam malaysia ni je...rasa tak sesuai lagi nak ke andaman sea dan seangkatannya...so kami plan pulang ke kampong sahaja bermanja dengan orang tua

Flite musim perayaan biasa la mahal kan..so aku amik keputusan balik ikut terengganu..murah la beberapa puluh hengget sambil2 makan nasik dagang bergambo tepi patta...

Miracle baby has arrived 040219

Penantian 10 tahun terjawab





Sepasang permata hati bonda dan ayahnda semoga menjadi anak2 penyejuk mata hati setiap yg memandang dengan kelembutan akhlak dan peribadi yg mulia


TL love u  both❤️
100219

Monday, December 10, 2018

Selamat Ulang Tahun EJ

Agak2 ada lagi ke skill aku menuyusun kata mmg dah lama gila xmenyusun kata bait demi bait dari hati ke hati...hari ni tiba2 rasa nak scroll gambarw yang ada dari phone...baru kusedari beranjaknya usia semakin kurang jemari rancak menekan papan kekunci...gambar pon semakin kurang ..smua hanya gambar gambar lama...setiap kali mata terpanah pada keindahan aku lebih asyik memandang dengan lensa mata daripada diganti dengan lensa kamera....kepuasan yang tiada timbang tara kerna waktu yang ada semakin berkurang dari setiapnsaat yang aku punya...

Weekend lepas menghabiskan masa dengan ej disebabkan 6 dec adalah ulang tahun kelahirannya..puji dan syukur dipanjatkan untuk setiap hela nafas yang berbaki sejak lahir hingga hari ini...belajar menghargai

Wednesday, October 17, 2018

BERBUAH RENDANG

Senang je tuhan nak suruh aku balik jumpa mak bapak aku...

Dia buat dokong berbuah...mak bapak aku teruja nak bg tau anak2 tanaman mereka berbuah lebat...mereka call aku...dari corong suara aku dengar keterujaan suara mereka..hati tu terdetik andai ini terakhir kali aku dgr suara mereka...maka tanpa berlengah terus beli tiket yg sebelumnya aku rasakan agak mahal...

Sunday, September 23, 2018

Belahan Jiwa

Sering aku khabarkan kepada dunia tanpa segan atau setaranya mereka tak pernah sempurna dimata siapa yang memandangnya

Mereka juga tak pernah sempurna dipandangan zahir mata tapi batin ku tak pernah memilih utk digantikan dengan yang lainnya..

Cukup apa adanya...yang dengan mereka aku bahagia walau kadang ada dukanya kerana kita manusia tak pernah sempurna

Selama diberikan pinjaman masa utk bersama mereka selama itu akan terus berada dalam dakapan cinta ..akan kurangkul erat dalam setiap hela nafas sehingga terhenti denyut nadi...

Sampai disini 💘