Tuesday, April 18, 2017

Indah tak mudah

Nak lihat pemandangan yang indah jalannya biasa berliku dan tak mudah

Semakin ketengah semakin mahu menyerah

Teruskan sehingga kau lihat dengan mata hati ibarat syurga dunia nan indah 

Masa tu kau akan kata nasib baik tak berpatah

Itulah ibarat kehidupan 

Biar kau dicaci maki dihina asal kau tahu apa yang kau cari dalam kehidupan yg sementara ini sebenarnya


CONTENT

Nampak mcm win je tajuk...baca dulu isi jgn menghukum tajuk...tp tajuk pun jangan la bangang sgt

skrg ni journalist punya tajuk pun bleh tahan scary lulzzz...

Tak de content nak menulis lalu mencerca...jangan la begitu...takde benda elok nk tulis diamlah dulu..tgu la..ilham tu bukan sebab kita bijak ke bangang tapi ilham tu dari tuhan...bertenang dan berlapang

Rasa lama tak buat status skali buat status menyakitkan hati orang memburukkan orang mengata orang...tak rasa bodoh ke di label hati yang tk pernah tenang 

Ce la sebarkan cinta melalui kata kata

Sebarkan tiada yang buruk melainkan indah belaka 

Itu kan lebih baik utk dibaca 

Teruskan menebar cinta di atas muka bumi sebelum mati




Monday, April 10, 2017

Rasa dihujung pena

Kita smua punya hak untuk menulis di lembaran ini seluas bentangan langit Illahi

Aku menulis.Kamu menulis.Kita menulis

Semua mampu menulis..tapi tak semua mampu menghadam setiap hasil penulisan...

Saat aku menulis itu adalah saat aku merasa...tiada penulisan yang datang tanpa rasa...buktinya biar seribu kali aku membaca rasa itu tetap hadir di jiwa..rasa yang hanya aku merasainya

Buat yang cinta utk menulis teruskan menulis sehingga ke penghujungnya..menulislah dengan rasa dijiwa bukan hemburan kata membabi buta saat amarah menguasai jiwa..

Saat kalian menulis kalianlah penulis 

Jika diizinkan Illahi aku mahu menulis sampai mati...tulisan buat diri sendiri dan buat yang sudi

Aku hamba Illahi yang masih cinta dunia takot mati 


Monday, March 27, 2017

Thursday, March 23, 2017

Mata Pedang

Kalian adalah sesuatu yang terlalu indah untuk aku lupakan..tenang..beri aku kekuatan utk kembali dengan diri ku yang sebiasanya...aku cukup takut andai riak wajah dan bahasa ku tidak seperti yang kamu mahu saat emosiku belum menentu...Aku tinggalkan segala cabang yang bisa jerumuskan aku kesitu..sungguh demi tuhan aku juga rindu..aku simpan dulu rasa itu...beri aku sedikit sahaja lagi waktu...

Pernah aku bilang suatu ketika dulu...ukhwah ini fillah abadan abada ya kalian dan aku kita cuba dan terus mencuba...biar sesakit mana sedalam mana tikamannya...aku juga seperti kalian sering tewas ditengahnya..malah aku lebih parah jerumusnya

Hati ini terkadang rapuh...saat kau kutip cebisan kecil utk dicantum kembali ianya semakin berkecai dalam genggaman mu sendiri..ya maka aku sadar yang salah adalah aku kerakusan genggaman ku...bukan kamu

Kalian baik baik sahaja ya..demi tuhan aku cinta sama kalian setiap satunya..walau tusukan mata pedang menusuk tepat kejantungku tidak akan merubah rasa cintaku buat kamu..setelah Allah dan rasul kalian dan keluarga ku sudah bersatu walau sejelek mana wajah dan bahasa ku..itu janjiku sehingga ke hari dan saat aku menukilkan ini 

-Pendosa Tegar-


Tenang & Berlapang

Yang jahat itu aku bukan kalian maka tenang dan berlapang

Hatiku belum terubat kerana yang aku tampak hanya keburukan walhal kalian adalah ujian yang tuhan datangkan bukan utk menilai isi hati yang belum pasti..hanya kerna cepat membuat penilaian kerana aku hanya insan yang sabarnya kurang yang berkali kali sering aku bilang dan ulang

Hanya tidak ternampak bertapa kurangnya sabarku melebihi kalian kerna diamnya aku saat kesabaranku hilang

Hati yang sering aku didik juga sering tewas kerna nafsu lebih buruk dari mawas

Aku akan kembali saat keringnya mata tinta dan tiada lagi ungkapan hati..sepertinya ini saat utk aku menukilkan isi hati yang sudah lama menyepi 

Penat barangkali 

-Hamba yang Hina Dina diselubungi dosa-