Thursday, July 5, 2012

Bukan hanya wanita!!!

Awas!!! Berhati-hati!!! Beware!!!

Bukan-bukan...bukan sruh beware anjing garang...tapi beware dgn manusia kejam diluar sana...rupa, wajah, tanda di badan bukan lagi ukuran...muka handsome, badan tak bertatu, muka tak berparut pun belum tentu baik...

Sekrang ni dah macam2 sgt berita2 di dada-dada akhbar...dari yg kecil sampai ke yg besar..dari yg muda sampai ke tua...dari wanita sampai lelaki..dari org awam sampai la ke polis...semua boleh je jadi mangsa jenayah dan kekejeman manusia 'binatang' kat luar sana...

Nak pesan pun dah tak guna...pesan jgn jalan sorang2 tp jalan berdua pun boleh kena..pesan jgn jalan tempat sunyi, tengah2 sesak jutaan kenderaan di ibu kota pun boleh kena...pesan jgn kluar malam, siang2 pun kena...masyaAllah apa nak jadi dunia hari ini...

Ibuku sering berpesan..bacalah ayat kursi nak masuk n kluar rumah..semoga Allah sentiasa melindungi kita dari segala kejahatan yg datangnya dari jin, manusia, dan syaitan...Sesungguhnya smua kita tahu ayat kursi banyak fadhilatnya...ayat kursi juga merupakan HAFALAN pertama aku kerna sejak kecil  ibuku tidak pernah lupa membacakan aku ayat kursi sebelum tidur...aku sudah mampu menghafal ayat kursi diusia 7 tahun...sebelum aku boleh membaca Al-quran ;)) kalau ada doa2 pelindung boleh la berkongsi dgn saya yang JAHIL ini..semoga kita dapat petunjuk dan sama2 belajar ;))

Semua perlindungan ini adalah datangnya dari Allah S.W.T atas keyakinan kita padaNya iaitu hikmah kalamnya terhadap mereka yang beriman dan bertaqwa pada Allah swt dan RasulNya Nabi Muhammad saw.


P/s : saya berpesan kepada setiap dr anda yg saya sayang, begitu juga buat diri saya yg hina ini insyaAllah ;))

Yours Truly,
-karbie-

3 comments:

ikaa said...

nice entry...ye ayat kursi niee byk maanfaatnya kpd penghafal

Karbie said...

semoga kita sama2 mendapat manfaat...berkongsi sekadar mampu

mrsRons said...

moga kite semua dilindungi