Saturday, July 14, 2012

Half-boiled Egg

Dengar telur separuh masak, mcm simple je bunyi nye kan...tapi bila try buat sendiri, ada yg terlebih keras la, ada yang masih mentah la, macam2...ni bagi yg takde mesin tu la...kalau ada mesin buat telur separuh masak ni senang la kan..aku buat selalu je tak menjadi, so dgn muka tak malu tanya RESIPI dengan Cik MPK....
1. Masukkan air bajet2 tenggerlam telur ke dalam periuk...
2. Panaskan atas api sehingga air dalam periuk mendidih 100C
3. Tutup api
4. Masukkan telur dalam periuk
5. Tutup periuk dgn penutup.
6. Set jam ngam2 5minit...
7. Terus angkat sejukkan bawah air paip..

 
 
Ok sedia utk dipecahkan dalam mangkuk..nyum2..kena 2 bijik for dinner lena sampai pagi... 


2 comments:

kenanga cempaka biru said...

hahaha..alhamdulillah..jadi jgk dihhh

kenanga cempaka biru said...

hahaha..alhamdulillahh...jadi jgk