Wednesday, September 19, 2012

Rasa tak punya wang!!!

Ye rasa itu sukar diungkapkan...saat kau tidak punya wang..segalanya tampak hitam..al-kisah ku mula bicara ya..

Aku kan jenis luar tabii skit..mn bwk purse kluar lunch..gumpal2 duit msk poket je..nk dijadikn cerita, stock duit dlm poket aku nk susut tnpa ku sedari..dh elok aku smpi pyramid, rasa nk mkn kfc la pulak...cek2 duit dlm poket ada rm7...haaaaaa nk mkn apa 7 hengget..hurmmmm..batalkan niat nk mkn kfc..

Mata ku liar mncari...ada ke kdai mkn yg menjual makanan termasuk tax dgn harga rm7...jelas sukar utk dicari...kalau ada pun tak kan aku tak minum kan..air mineral pun dah rm2.45...lalu aku beli sebotol mineral water duduk dibangku...benak fikiran ku mula memikirkan sesuatu...peristiwa itu buatkan aku tersenyum kaku...betapa penting yg dinamakan mata wang...siapa bilang wang bukan segalanya???

Mungkin aku pernah bercerita...di tempat ini, ada seorang anak kecil meminta dibelikan makanan dari ibunya...lalu ibunya menjawab "dik nanti kita makan kat luar ye, makanan dalam ni mahal lah"...ye ibu itu benar...dgn 7 ringgit aku tidak mampu mengisi perut ku utk hari ini..apa lagi mereka nak diisi 2 perut bisu...

Orait time's up...dah 30minit aku mengelamun di bangku ini...aku coret buat tatapan kita...mungkin hari ini kita punya..tapi sampai bila??? ;)

Yours truly,
-karbie-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


No comments: