Sunday, June 2, 2013

Banana Leaf

My very first time makan nasi daun pisang at Cyberjaya...tak pernah seumur hidop makan nasi dawoon pisang ni woii...datang2 letak daun pisang depan muka aku..gelabah mak sekejap ;p

Aku imagine nasi daun pisang ni dia letak daun pisang atas pinggan..sekali daun tu la pinggannya...errr terkesima sekejap disitu..

Daun pisang sepatutnya vegetarian tp aku hambik segala jenis binatang..ayam kari, kambing masala n boneless chicken..kari dia mmg terbaik dowh...reratah lauk n sayur pon sengkak perut mak..banyak kot portion lauk dia..

Dah siap tersedia depan aku semua aku pun confi je ambil mangkuk lauk letak atas daun pisang..ingatkan makan dalam mangkuk...ej sound 'hoi bukan mcm tu cara makan..amik la lauk tu letas atas daun pisang'...ok baru pahamm..dah angkat lauk letas atas daun pisang confi je amik fork n spoon nak makan..sekali lagi ej sound 'hoi mana ada org makan nasi daun pisang pakai tu..org pakai tangan la'...dah pulakkkk...mangkuk hayoon sungguh...grrrr...


p.s : Pengalaman mangkuk hayun ^-^..tq ej...


1 comment:

i am what i am said...

Satu malaysia maa.. dim sum dah pandai makan, now belajar makan banana leaf rice plak.