Tuesday, June 25, 2013

Tioman trip : Journey to Kuantan

Perjalanan kami ke tioman bermula pada Jumaat malam..our meet up point kat kuantan...after office g amik kak ron kat cyber...siap ada habuan berbuka puasa lagi..kak ron belikan Nasi kerabu ayam percik..nyum nyumm..rezeki puasa hari jumaat...

Lepas makan kami terus mulakan perjalanan..agak lewat la jugak..kul 9 lebih baru gerak...jalan pun agak jam..maklum lah hujung minggu...otw to kuantan kami berhenti bentong amik Kak fizah kat tol Bentong...oh bukan tol bentong senanye...tepi higway bentong...horror gila..dgn lori laju nya..

Kami sampai Bandar Kuantan jam 2pagi...Chop dah sedia menunggu kat Taman Kerang...lepak kejap tepi jalan sambil tgk mat rempit beraksi..tetiba rasa macam bohsia tua..wakakaka...ye lah tak pernah dibuat weh lepak tepi jalan tgk org lumba motor..kuikuikui...alang alang sampai awal kitorang call la Ida Lyana ajak jumpa n kluar minum...sempat la jumpa ida walaupun sekejap je..mata dah mengantuk sgt dah..lepas minum we all menuju ke rumah makcik chop kat Sg Soi..


Dekat pukul 4am jugak lah baru dapat lelapkan mata...esoknya kul 6pagi dah bangun n bersiap utk memulakan perjalanan ke Jetty Tanjung Gemok ;)


No comments: