Friday, August 23, 2013

First time in 30 years

Apa yang dilihat tak semudah mempraktikkannya...padahal tiap kali kakak aku masak aku ada je menyebok kat dapur tu...sambil keek apa yg doa masak...bab teori mmg kasi kat aku lah...masuk bab praktikal harammmm....malam ni pertama kalinya nak goreng mihun...niat di hati nak suprisekan kakak aku nak goreng mee.. kemain mintak resipi dgn kak ron...tp tgk tgk takde la plak mee kuning...nak kluar g beli malas la plak....tu la yg aku tukar resipi jadi mihun goreng plaks...kakak aku dia g outstation..malam ni sampai balik...tp nampak gaya mmg tak menjadi suprise aku..hewhewhew...


Punyalah kalut aku mintak resipi dari kawan2 yg expert...resipi mereka mmg tip top...tp hasil yg aku perolehi hampagas...tak reti nak bajet masin pedas tawar...masa dalam kuali aku rasa dah ok...bila letak dalam pinggan lain plak rasanya...ada petua apa ke..hurmmm..failed...


Aku post kat fb ckp mihun aku tak sedap..kawan aku masa skolah siap pm aku lagi ajar aku masak...hahahhaah...tqvm smua yg membantu...especially Kak ron, cik MPK, Chiema....chiema siap ajar aku cara nak repair lagi...hahahah...uols mmg da best la...iAllah saya akan cuba lagi di lain masa...tu pun masa kakak sy takde kat rumah la...kalau dia ada dia je la masak...hewhewhew....


p.s: Syukur ni je rezeki untuk hari ini ;')




No comments: