Sunday, May 25, 2014

Serapan Ilmu

Masa kecik kecit dulu guru kelas agama biasanya akan ajar adab menuntut ilmu nak bagi ilmu berkat...pegang kitab mesti kat dada atau paras perut ke atas...tak bleh hayun kitab n few more pantang larang la...sebenarnya betul la tu apa yg guru mengaji kita ajar tuh...

So aku rasa anak buah aku ni sedang mempraktikkan ajaran sebegitu la...peluk buku dengan harapan ilmu zassss masuk dalam dada...esok bleh jawab exam dengan jayanya...aku tak nampak pun dia study sebenarnya..hahahah

Sekurangnya dia tak la syirik p rebus buku dan minum airnya..hahahaha...ala korang mesti dulu kecik2 percaya jugak kan..telan nota dapat jadi pandai...

Aku dulu tak pernah faham konsep 'study untuk exam' ;)



No comments: