Friday, October 17, 2014

Adat Kehidupan

Kadang kadang org yg datang dalam hidup kita ni kita tak bleh nak duga...

Ada yang kau kenal dah lama tapi tetiba kau rasa mcm kau tak kenal dia..seolah dia tak pernah kenal kau..berubah..

Ada org yg dah lama tak jumpa kau..tetiba datang dalam hidup kau mcm dah lama kenal kau...kau pun mula rasa pelik...dulu takde rapat sgt dengan dia..biasa biasa je..tp saat dia datang dlm hidup kau dia seolah nak dekat dgn kau...tapi yakin lah ni gerak geri tuhan...

Pelik. Tapi itulah kehidupan. Pasir di pantai pun berubah. Ini kan manusia.

Main point aku nak bgtau..sekarang ni aku rasa sepi tambah bebal...bila aku sepi aku kena cari kawan... Masalahnya kawan aku smua bz dgn percaturan hidup memasing..aku hilang punca...tu je..lulz...

Makin sepi aku makin bebal aku rasa...tak de org nak kongsi ilmu dengan aku...banyak bersosial ni tambah ilmu sebenarnya..tak kira la ilmu dunia ke selepas dunia..tapi ada la...

Aku pun kena cari yg namanya kehidupan...tak bleh terus beri harapan demi harapan..kena berganjak ke depan..sebab tu lah skrg aku cuba perlahan lahan...buat sesuatu tanpa berteman..kerna ada masa kau akan keseorangan...belajar belajar lah terima adat kehidupan...



No comments: